Siirry pääsisältöön

Asiakkaat hyvin tyytyväisiä Salpakierron järjestämiin jätekuljetuksiin

9.12.2024

kuvituskuva jäteauto tyhjentää

Salpakierto Oy:n järjestämän jätteenkuljetuksen asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä tutkittiin kyselyllä äskettäin. Asiakkaat ovat edelleen hyvin tyytyväisiä yhtiön järjestämiin jätekuljetuksiin. Asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat kyselyssä mitatut osatekijät saivat kokonaiskeskiarvon 4,2, kun asteikko on 1-5 (1=täysin eri mieltä, 5=täysin samaa mieltä).

Kyselyyn vastasi n. 2300 yhtiön bio-, pakkaus- ja sekajätekuljetusten asiakasta. 96 % vastaajista oli yksityisasiakkaita ja 4 % isännöitsijöitä.

Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat jäteastioiden tyhjennysvälien sopimuksenmukaisuuteen ja laskujen oikeellisuuteen. Nämä muuttujat saivat keskiarvon 4,5. Hyvin tyytyväisiä oltiin myös jäteautonkuljettajien ystävällisyyteen ja avuliaisuuteen (ka 4,4) sekä asiakaspalvelun ystävällisyyteen, palvelualttiuteen ja ammattitaitoon (ka 4,3). Tyytymättömimpiä asiakkaat olivat asiakaspalvelun nopeaan saatavuuteen, joka sai keskiarvon 3,6.

Viime vuoden 2023 asiakastyytyväisyysmittauksessa kokonaistulos oli tismalleen samalla tasolla keskiarvolla 4,2. Yhteisesti kilpailutetut jätekuljetukset lisääntyvät toimialueella vaiheittain jälleen huhtikuusta 2026 alkaen, kun sekajätteen kuljetukset siirtyvät Salpakierron järjestämäksi koko toimialueella.