Asiakkaat hyvin tyytyväisiä Salpakierron järjestämiin jätekuljetuksiin
09.12.2024
Salpakierto Oy:n järjestämän jätteenkuljetuksen asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä tutkittiin kyselyllä äskettäin. Asiakkaat ovat edelleen hyvin tyytyväisiä yhtiön järjestämiin jätekuljetuksiin. Asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat kyselyssä mitatut osatekijät saivat kokonaiskeskiarvon 4,2, kun asteikko on 1-5 (1=täysin eri mieltä, 5=täysin samaa mieltä).
Kyselyyn vastasi n. 2300 yhtiön bio-, pakkaus- ja sekajätekuljetusten asiakasta. 96 % vastaajista oli yksityisasiakkaita ja 4 % isännöitsijöitä.
Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat jäteastioiden tyhjennysvälien sopimuksenmukaisuuteen ja laskujen oikeellisuuteen. Nämä muuttujat saivat keskiarvon 4,5. Hyvin tyytyväisiä oltiin myös jäteautonkuljettajien ystävällisyyteen ja avuliaisuuteen (ka 4,4) sekä asiakaspalvelun ystävällisyyteen, palvelualttiuteen ja ammattitaitoon (ka 4,3). Tyytymättömimpiä asiakkaat olivat asiakaspalvelun nopeaan saatavuuteen, joka sai keskiarvon 3,6.
- Pitkään kestänyt jätehuoltopalveluiden siirtymä- ja käynnistysvaihe on nyt toistaiseksi takana ja olemme hyvin iloisia siitä, että asiakkaamme ovat näin tyytyväisiä tuottamaamme palveluun, sanoo Salpakierto Oy:n palvelupäällikkö Toni Kranttila.
- Jätekuljetustemme toimitusvarmuus on ollut koko ajan noin 90-95 % luokkaa. Eli tyhjennykset ovat tapahtuneet ajallaan ja palvelu on pelannut. Tyytyväisyys siihen näkyy nyt asiakastyytyväisyyden mittauksessa.
- Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä käynnistysvaiheessa, päättää Kranttila.
Viime vuoden 2023 asiakastyytyväisyysmittauksessa kokonaistulos oli tismalleen samalla tasolla keskiarvolla 4,2. Yhteisesti kilpailutetut jätekuljetukset lisääntyvät toimialueella vaiheittain jälleen huhtikuusta 2026 alkaen, kun sekajätteen kuljetukset siirtyvät Salpakierron järjestämäksi koko toimialueella.