Meillä töissä: Miia, asiakaspalvelun tiiminvetäjä

kuvituskuva

Miia palasi yhtiön palvelukseen vakituisesti vuonna 2020. Muutaman vuoden taukoa lukuun ottamatta hän ehti nykyistä työtehtäväänsä ennen työskennellä yhtiössä kolmen vuoden määräaikaisessa tehtävässä.

Tärkein työtehtäväni on pyrkiä huolehtimaan siitä, että asiakaspalvelukokemus on hyvä myös meidän omille palveluneuvojillemme. Teen siis asiakaspalvelua, mutta asiakkaani ovat tiimiläiseni. Käytännössä se tarkoittaa mm. työntekoon tarvittavien järjestelmien toiminnan varmistamista, ohjeiden päivitystä ja palveluneuvojilta työpöydälleni tulevien asioiden eteenpäin viemistä.

Ensimmäisen kerran aloitin yhtiössä keväällä 2014, jolloin hyppäsin perusmaksurekisterinhoitajan työtuolille. Työsuhteeni oli tuolloin määräaikainen, mutta hienosti viihdyin kevääseen 2017. Seuraavan kerran löysin itseni samasta toimistosta keväällä 2020, keskitetyn asiakaspalvelun aloittaessa toimintansa. Sillä tiellä ollaan, vaikka toimenkuva vähän muuttuikin välissä.

Hain Salpakierrolle töihin, koska kierrätys kiinnostaa ja veri vetää vahvasti asiakaspalveluhommia kohti. Mielenkiintoinen työnkuva ja hyvät työkaverit ovat vahva yhdistelmä.

Koulutukseltani olen ympäristösuunnittelija. Valmistuin HAMK:sta kestävän kehityksen koulutusohjelmasta ympäristösuunnittelijaksi.

Kehittäminen ja auttaminen kulkevat käsi kädessä. On hienoa, kun voi vaikuttaa siihen, miten työtä tehdään ja jos toimintamalli saadaan vielä sellaiseksi, että se entisestään helpottaa työntekoa, niin hyvä.

Salpakierrolla on vahva halu viedä kierrätystoimintaa eteenpäin ja pysyä ajan hermolla. Yhtiö on kasvanut monessa suhteessa näiden vuosien aikana. On rakennettu lajittelulaitos, henkilöstömäärä on kasvanut, jäteastioiden tyhjennystoiminta on alkanut ja laajenee entisestään.

Vuoden 2017 Salpakierto (Päijät-Hämeen Jätehuolto) oli monessa suhteessa erilainen kuin nykyinen, vuoden 2024 Salpakierto. Mielenkiintoista nähdä, mitä on luvassa tulevina vuosina.